Announcements

NUEVAS PUBLICACIONES

05-07-2024

Estimados/as compañeros/as.

Hemos publicado tres nuevos artículos en la revista.

1. The Influence of Self-Efficacy on Academic Goals and the Mediating Role of Self-Regulation of Learning in a Sample of University Students; Carmen Gloria Covarrubias Apablaza, Paula Pavez Salinas, Luis Venegas-Ramos, Michelle Mendoza Lira. https://revistas.um.es/rie/article/view/597871 

2. De la observación de aula a la mirada pedagógica: Una reorientación fenomenológica; Carlos Willatt. https://revistas.um.es/rie/article/view/565331

3. Un espacio de participación ciudadana a través de los Trabajos Fin de Grado: promoviendo la agenda 2030 y los Objetivos de Desarrollo Sostenible; Idoia Legorburu Fernández, Monike Gezuraga Amundarain, Amaia Eiguren Munitis, Gorka Roman Etxebarrieta. https://revistas.um.es/rie/article/view/546291

Encontrarán las tres nuevas publicaciones también en el siguiente enlace: https://doi.org/10.6018/rie

Los artículos del volumen 2 de este año 2024 los iremos publicando cada mes, tal y como les informamos en la editorial del último número de RIE; así evitamos que autores y autoras tengan que esperar a la apertura del volumen para poder publicar su artículo. 

Saludos cordiales, 

Equipo editorial de la Revista de Investigación Educativa.

Read more about NUEVAS PUBLICACIONES

Current Issue

Journal of Educational Research

Vol. 42 No. 2 (2024):
Published: 18-03-2024
DOI: https://doi.org/10.6018/rie

Articles

View All Issues

The Editorial Committee is pleased to announce that the Journal of Educational Research (RIE) has been accepted for indexing in the Emerging Sources Citation Index, the new edition of Web of Science. The contents of this index are being evaluated by Thomson Reuters for inclusion in the Science Citation Index Expanded ™, Social Sciences Citation Index®, and Arts & Humanities Citation Index®. Web of Science differs from other databases because of the quality and solidity of the content it provides to researchers, authors, editors and institutions. The inclusion of RIE in the Emerging Sources Citation Index shows the dedication we are carrying out to provide our scientific community with the most important and influential available content.

Likewise, the magazine of Educational Investigation RIE has been incorporated into the blog Aula Magna 2.0. This blog serves as a communication channel, in which its transversal axis is the Digital Scientific Journals of Education and whose objective in the center of the debate the aspects that determine the quality, excellence and editorial prestige of our scientific journals in the area of ​​Education.