Motivations that condition the training and prevent social exclusion of future educators

Authors

  • Tomás Izquierdo Rus University of Murcia
  • Andrés Escarbajal Frutos University of Murcia
  • Pedro Ángel Latorre Román University of Jaen
DOI: https://doi.org/10.6018/rie.34.2.238381
Keywords: educators, motivations, social exclusion, university

Abstract

This paper aims to explore the motivations of university students in career choice. Adopting a quantitative methodological approach, this study presents data of 391 university´s students of the University of Murcia using as the data collection instrument the questionnaire of motives in career choice, together with the social exclusion scale. Results showed differences in the student´s career choice and the situation on the labor market. It concludes that the students choose a career on education to avoid the risk of socioeconomic and labor exclusion or vocation. The paper concludes with proposals for social educational intervention and new lines of research in this area.

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Author Biographies

Tomás Izquierdo Rus, University of Murcia

Doctor  por la Universidad de Granada, en el Departamento de Psicología Evolutiva. Actualmente es Profesor Doctor e Investigador del Departamento de Métodos de Investigación de la Universidad de Murcia. Es autor y coautor de diversas publicaciones sobre Psicología Social del Desempleo. Sus líneas de investigación guardan relación con el estudio de las repercursiones psicosociales del desempleo en grupos desfavorecidos y su abordaje desde la Psicología Social.

Andrés Escarbajal Frutos, University of Murcia

Departamento de Didáctica y Organización Escolar

Pedro Ángel Latorre Román, University of Jaen

Departamento de Didáctica de la Expresión Corporal

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Published
26-05-2016
How to Cite
Izquierdo Rus, T., Escarbajal Frutos, A., & Latorre Román, P. Ángel. (2016). Motivations that condition the training and prevent social exclusion of future educators. Journal of Educational Research, 34(2), 385–397. https://doi.org/10.6018/rie.34.2.238381
Issue
Section
Articles