Learning management and social web in Higher Education online
Abstract
This work can be understood as a response to the widespread use of the social web as a means of communication and a framework of respect and coexistence between students and teachers. As a result, this text emphasizes the need for a framework of a pedagogical model and an instructional design that integrate the social web. This paper also raises the need for an analysis of the necessary conditions for the validation of that model. Finally through a system based on experience, a series of responses to the failure of political institutions that consider modalities of integration is suggested, as well as their impact.
The paper provides the processed results and the conclusions drawn from research on the preferences of the early adopters of social web included in the learning management through instructional design practices.
The final purpose is to offer the university teaching community proposals, recommendations, models and the state-of-the-art in terms of teaching and development in the practice of innovative teachers
Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.