SELF-ASSESSMENT IN VIRTUAL TEACHING AND LEARNING ENVIRONMENTS

Authors

  • Ángel García-Beltrán
  • Raquel Martínez
  • José-Alberto Jaén
  • Santiago Tapia
Keywords: autoevaluación, prueba objetiva, teleformación, aprendizaje mixto, entorno virtual

Abstract

In this work, several activities that can be carried out by means of self-assessment modules of web-based learning management systems are described. Some self-assessment experiences developed by the authors and other teachers of the ETSI Industriales of the Universidad Politécnica de Madrid in activities of different courses taught in this engineering faculty are explained. The learning management system used in these experiences is AulaWeb.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ángel García-Beltrán

Profesor de la Unidad Docente de Informática Industrial Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales Universidad Politécnica de Madrid

Raquel Martínez

Profesor de la Unidad Docente de Informática Industrial Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales Universidad Politécnica de Madrid

José-Alberto Jaén

Profesor de la Unidad Docente de Informática Industrial Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales Universidad Politécnica de Madrid

Santiago Tapia

Profesor de la Unidad Docente de Informática Industrial Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales Universidad Politécnica de Madrid
How to Cite
García-Beltrán, Ángel, Martínez, R., Jaén, J.-A., & Tapia, S. (2006). SELF-ASSESSMENT IN VIRTUAL TEACHING AND LEARNING ENVIRONMENTS. Distance Education Journal. Retrieved from https://revistas.um.es/red/article/view/24281