Quality evaluation in Social Learning Environments
Abstract
This paper is the update of another one written in 2003 about quality centred on learning in distance modality systems through networks. Facts and processes of diverse order have taken place since that moment. New environments and gadgets in the social web have come up, as well as smart mobile communication. LMS’s have been institutionalised; they have not changed education but oficial education has changed them. They have been transformed into environment management systems of the activity that takes place around education, or of time, activity and resources, but in no case do they manage the learning that takes place within the LMS. The objective of this paper is, thus, to update the original paper, deleting at the same time terms and concepts that belong to obsolete technological environments and allowing a transcription with terms that overlook connections with ephemeral technologies. It is in this sense that this paper tries to outline or suggest new concepts and ideas – that of Social Learning Environment and its relationship with technological environment analysing its link to LMA based on learning theories. The paper also deals with social processes and dynamics of the social web as a new learning environment, training requirements and teacher roles requirements.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.