B-learning for Induction of Novice Teachers. The Case of the INDUCTIO Program in the Dominican Republic
Supporting Agencies
- Induction
- beginning teacher
- b-learning
- mentoring
- learning community
Abstract
In this article we describe the case of an induction programme for novice teachers in which digital resources (b-learning) with different objectives are used intensively: creating communities of learning, reflection and analysis of practice, communication, and as a result, contributing to professional development. The program that we describe is called INDUCTIO (programme for induction of novice teachers in the Dominican Republic). INDUCTIO is based on a constructivist and conectivist vision of teacher induction. Besides, we assume the principles of self-regulated learning and teacher professional development based on evidence. Consistent with this view, the program raises a wide range of learning experiences that can facilitate an inclusion of quality in beginning teachers. In the program, there are 363 beginning teachers and 45 mentors participating actively. The program provides technological tools for the support of the induction process: reflective journal, plans of improvement, forums, online platform of content, portal of educational resources, circles of learning, etc.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.