LMS and Web 2.0, a Symbiotic Relationship in University Classrooms Design and Integration of Educational Activities 2.0 on a Blackboard Platform
Abstract
In this paper we make a thorough description of each of the three tests of continuous assessment (PECs) developed in the Master of Computer Science at the University of Alcalá de Henares (UAH). These have been mediated by five social network technology tools; Glogster, Twitter, Twtpoll, Slideshare and CmapTools which combine with the LMS used for the course. We present the results from each of the previous tests where we observe that after the initial dislocation of the students, the reactions are positive about the integration of different web 2.0 tools in the process of formal education. It also states the conclusions of our work, where we show a series of aims to be considered in order to foster a good relationship and use both learning management systems (LMSs) and 2.0 resources within the educational process. We finally point out the future proposals emerging from the work done and to be done? aiming at innovation. This innovation involves taking responsibility and continues working on possible pedagogical models that cross the barriers of traditional LMSs, ignoring the reality of the 2.0 moment.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.