Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
UM Journals
Register
Login
Electronic ISSN:
1989-466X
Print ISSN:
1699-2105
Educatio Siglo XXI
Current Issue
Archives
About
About the Journal
Submissions
Instructions
Editorial Team
Transparency
Inclusive and non-sexist language
Appropriate use of Artificial Intelligence
Research datasets
Privacy and intellectual property
Open access policy
Contact
Indexing
Code of ethics
Announcements
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 25 (2007): EDUCACIÓN Y SOSTENIBILIDAD
Vol. 25 (2007): EDUCACIÓN Y SOSTENIBILIDAD
Educatio Siglo XXI
Vol. 25 (2007): EDUCACIÓN Y SOSTENIBILIDAD
Published:
01-12-2007
DOI:
https://doi.org/10.6018/educatio
Frequency:
Cuatrimestral
Editorial
EDUCATIO SIGLO XXI
7-8
PDF (Español (España))
Monográfico
Presentación
Mercedes Jaén García
11-17
PDF (Español (España))
Planetary Emergency: the Need for a Global Approach
Amparo Vilches, Daniel Gil Pérez
19-49
PDF (Español (España))
A Sustainable Heating System: Decisions on an Authentic Problem
Marta Federico Agraso, Fins Eirexas Santamaría, María Pilar Jiménez Aleixandre, Xulio Gutiérrez Roger
51-68
PDF (Español (España))
Sustainability and Peak Oil Production in a Course for Teachers
Fernando Ballenilla García de Gamarra
69-106
PDF (Español (España))
ADESGA: The Implication of a Local Community in the Management of a ZEPA through Environmental Education. Evolution and Challenges
Antonio Soler Valcárcel, Virginia Pina Mingorance
107-122
PDF (Español (España))
Artículos
Laboratoty Practices in Physics and Chemistry in Two Different Educational Settings: Germany and Spain
Silvia Martínez De Miguel López
125-144
PDF (Español (España))
An Innovative Experience with the Student Portfolio in the Social Education Degree from the Framework of Higher Education in Europe
Pilar Tárraga Poveda, Harry Bechtold, Antonio José de Pro Bueno
145-166
PDF (Español (España))
Pedagogy for Sustainability Based on the Recovery of Three Bonds: Vital, Human and Natural
Mª Ángeles Moreno Yus
167-185
PDF (Español (España))
The Promotion of Sustainability in Higher Education Curricula from the Teachers' Point of View: A Training Model Based on Competencies
María Pilar Martínez Agut, Pilar Aznar Minguet, María Ángels Ull Solís, Albert Piñero Guilamany
187-208
PDF (Español (España))
The Reflective Portfolio: Didactic Methodology in EEES
María Begoña Alfageme González
209-226
PDF (Español (España))
Reseñas
Investigación en innovación educativa: algunos ámbitos relevantes
Isabel Cantón Mayo
229-231
PDF (Español (España))
La escolarización obligatoria en el siglo XXI
Isabel Cantón Mayo
233-235
PDF (Español (España))
La escuela orientadora. La acción tutorial desde una perspectiva institucional
Isabel Cantón Mayo
237-239
PDF (Español (España))
Educar en la diversidad
Asunción Moya Maya
241-243
PDF (Español (España))
Nuevas tecnologías para la educación en la era digital
José Luis Villena Higueras
245-246
PDF (Español (España))
Información
Los Máster de la Facultad de Educación de la Universidad de Murcia: una apuesta por el desarrollo profesional de los maestros
Antonio José de Pro Bueno
249-269
PDF (Español (España))
Jornadas sobre Prácticum de Pedadogía de la Facultad de Educación de la Universidad de Murcia 2007
VICEDECANATO DE PRÁCTICUM DE PEDAGOGÍA PSICOPEDAGOGÍA Y EDUCACIÓN SOCIAL FACULTAD DE EDUCACIÓN - UNIVERSIDAD DE MURCIA
271-274
PDF (Español (España))
NORMAS DE PUBLICACIÓN DE LA REVISTA
Educatio siglo XXI
275
PDF (Español (España))
sellos
JCR (2023) Q4
Journal Impact Factor (JIF): 0.5
Education & Educational Research
Language
English
Español (España)