Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
UM Journals
Register
Login
Electronic ISSN:
1989-466X
Print ISSN:
1699-2105
Educatio Siglo XXI
Current Issue
Archives
About
About the Journal
Submissions
Instructions
Editorial Team
Transparency
Inclusive and non-sexist language
Appropriate use of Artificial Intelligence
Research datasets
Privacy and intellectual property
Open access policy
Contact
Indexing
Code of ethics
Announcements
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 32 No. 2 Julio (2014): Pensamiento, aprendizaje y rendimiento: un enfoque cognitivo
Vol. 32 No. 2 Julio (2014): Pensamiento, aprendizaje y rendimiento: un enfoque cognitivo
Educatio Siglo XXI
Vol. 32 No. 2 Julio (2014): Pensamiento, aprendizaje y rendimiento: un enfoque cognitivo
Published:
01-07-2014
DOI:
https://doi.org/10.6018/educatio
Frequency:
Cuatrimestral
El Triunvirato del Pensamiento: habilidad, conocimiento y afectividad
Carmen Ferrándiz García, María Dolores Prieto Sánchez
11-18
PDF (Español (España))
Monográfico
Knowledge organisation and creative thinking
Antoni Castelló Tarrida
19-40
PDF (Español (España))
Cognitive Processes Related to Creativity in University Students
Rosario Bermejo García, María Mercedes Ferrando Prieto, Marta Sainz Gómez, Gloria Soto Martínez, María José Ruiz Melero
41-58
PDF (Español (España))
Between desks and blackboards. Challenges in primary education: learning with engagement
Daiana Yamila Rigo, Danilo Donolo
59-80
PDF (Español (España))
Critical thinking: Reflections about its place in Higher Education
Amanda R. Franco, Leandro S. Almeida, Carlos Saiz
81-96
PDF (Español (España))
New approaches to understanding the development of biological concepts in young children
Zayba Ghazali, Andrew Tolmie
97-118
PDF (Español (España))
Motivation to read and reading comprehension of Brazilian students
Maria Aparecida Mezzalira, Evely Boruchovitch
119-138
PDF (Español (España))
Artículos
The educational potential of reading for building subjectivity
Juan Sáez Carreras, Margarita Campillo Díaz, José García Molina
141-162
PDF (Español (España))
Mathematical competence in future teachers. A fact or fiction?
Rosa Nortes Martínez-Artero, Andrés Nortes Checa
163-194
PDF (Español (España))
Rating obstacles, advantages and practice of e-learning: a case study in Latin American Universities
José Manuel Sáez López, Concepción Domínguez Garrido, Verónica Mendoza Castillo
195-220
PDF (Español (España))
Student perception about the university system in the context of European Higher Education: participation in international mobility programs
M.ª del Carmen Pegalajar Palomino, Eufrasio Pérez Navío, M.ª Jesús Colmenero Ruiz
221-244
PDF (Español (España))
Analysis of university academic achievement conducted among general education students and based on the nominal group technique and the Delphi method
Margarita R. Rodríguez-Gallego
245-266
PDF (Español (España))
The role of family and their academic level in final year students’ curricular choice
Asunción Martínez Martínez, Félix Zurita Ortega
267-286
PDF (Español (España))
Actors or customers of images?
Gema Lasarte Leonet, Pilar Aristizabal Llorente, Ana Zuazagoitia Rey-Baltar, María Teresa Vizcarra Morales
287-304
PDF (Español (España))
The attitudes of the young persons in the prison of Cordoba. Towars the reeducational function
María Milagrosa Luque Jiménez, María del Rosario Ruiz Olivares
325-344
PDF (Español (España))
Comparative study of the ideas of deaf and hearing students on writing processes and its difficulties
Rafaela Gutiérrez Cáceres, Antonio Luque de la Rosa
305-324
PDF (Español (España))
Reseñas
Las emociones en la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias y las matemáticas
Rosa Nortes Martínez-Artero
347-350
PDF (Español (España))
Interpretar. De la comprensión previa a la explicación de los acontecimientos
Isabel Cantón Mayo
351-354
PDF (Español (España))
Educación, medios digitales y cultura de la participación
Joaquín Paredes Labra
355-358
PDF (Español (España))
Interculturalidad y neocomunicación
M.ª Antonia Casanova
359-364
PDF (Español (España))
Organización de Centros Educativos en la Sociedad del Conocimiento
M.ª Carmen Cerezo Máiquez
365-368
PDF (Español (España))
Pensadores de ayer para problemas de hoy
Margarita Campillo Díaz
369-374
PDF (Español (España))
Orientación Profesional
Clemente Lobato Fraile
375-378
PDF (Español (España))
Diálogos con Raquel. Praxis pedagógicas y reflexión de saberes para el desarrollo educativo en la diversidad cultural
Juan Benito Martínez
379-382
PDF (Español (España))
Normas de Publicación - Español
Revista Educatio Siglo XXI
383-388
PDF (Español (España))
Publication Norms - English
Revista Educatio Siglo XXI
389-394
PDF (Español (España))
Boletín de suscripción, compra o canje - Fe de erratas
Revista Educatio Siglo XXI
395-400
PDF (Español (España))
sellos
JCR (2024) Q4
Journal Impact Factor (JIF): 0.4
Education & Educational Research
Language
English
Español (España)