Evaluation of an online course for skills training in the use of ICT in science teachers in public secondary Southeast Mexico
Abstract
This study is a response to the lack of information on the evaluation of the effectiveness of online courses in which teachers of basic education in southeastern Mexico as part of their training in the use of technology involved since today day, practicing teachers need to be competent to offer students opportunities in ICT supported learning; to use them and know how they can contribute to their learning. The research is applied type of mixed cut and involved 30 science and math teachers from 19 secondary schools in Merida. In this paper the effectiveness of the online course was evaluated and in the most important categories that emerged were found: Experience, Expectations, Work tools and relevant skills. The results are discussed in the National Digital Strategy (2013-2018) of Mexico.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.