The Use of Social Networks by Universities at Institutional Level. A Comparative Study.
Abstract
The massive emergence of Information and Communications Technology (ICT) that we see today has influenced and substantially changed the ways in which we learn, teach,communicate, work and, therefore, how we live. In this context, the emergence of social networks shows a qualitative leap that significantly enhance communication and knowledge generation of the scenarios involved. In the actual debate about uses of social networks for teaching it is often overlooked that universities during the last years started themselves to be active at the institutional level in various social networks. However the movement was not followed by concise strategies. The authors make a thorough analysis of the state of the art by comparing web interfaces of five Spanish speaking universities including Spain, Mexico and Argentina with respect to social network usage. The analysis is complemented by in depth interviews with academics responsible in the area. The results are then summarized and some recommendations for future actions are formulated.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.