Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
UM Journals
Register
Login
Electronic ISSN:
1989-466X
Print ISSN:
1699-2105
Educatio Siglo XXI
Current Issue
Archives
About
About the Journal
Submissions
Instructions
Editorial Team
Transparency
Inclusive and non-sexist language
Appropriate use of Artificial Intelligence
Research datasets
Privacy and intellectual property
Open access policy
Contact
Indexing
Code of ethics
Announcements
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 28 No. 2 (2010): Patrimonio y Educación
Vol. 28 No. 2 (2010): Patrimonio y Educación
Educatio Siglo XXI
Vol. 28 No. 2 (2010): Patrimonio y Educación
Published:
01-12-2010
DOI:
https://doi.org/10.6018/educatio
Frequency:
Cuatrimestral
Presentación
Pedro Luis Moreno Martínez
9-15
PDF (Español (España))
Monográfico
Memory, Heritage and Education
Antonio Viñao
17-42
PDF (Español (España))
Material Culture at School and Patrimonial Education
Agustín Escolano
43-64
PDF (Español (España))
Tools for School Culture and their Narrative in Contemporary Spain
José María Hernández Díaz
65-88
PDF (Español (España))
School Text-Books and Historical-Educational Heritage
Gabriela Ossenbach
115-132
PDF (Español (España))
Visual Memory of the School
Eulàlia Collelldemont Pujadas
133-156
PDF (Español (España))
Material Culture and Pedagogical Modernisation in Portugal (XIX-XX Centuries)
María João Mogarro
89-114
PDF (Español (España))
Voice and Words of “Living Treasures”: Oral Sources and Recovery of Inmaterial Historical-Educational Heritage
María del Carmen Agulló Díaz
157-177
PDF (Español (España))
Artículos
The Influence of Sociocognitive Factors on the Quality of University Students' Writing
Manuela De Las Nieves Álvarez Álvarez, Lourdes Villardón Gallego, Concepción Yániz Álvarez de Eulate
181-204
PDF (Español (España))
Validation of the Criteria of Johnson and Johnson (1992) as Indicators of Assessment for Cooperative Attitudes
Dolors Cañabate Ortiz, Lluis Miguel del Carmen Martín, Isabel Gómez Alemany
205-222
PDF (Español (España))
General Didactics in and for Social Education? Converging Points from the Students' Perspective
Dolores Madrid Vivar, María José Mayorga Fernández
245-260
PDF (Español (España))
Teaching Emotions in order to foster Autistic Students' Social Abilities
Josefina Lozano Martínez, Salvador Alcaraz García
261-287
PDF (Español (España))
Gender Education Policies in Spain (1970-2010): Some Guidelines
Juana María Madrid Izquierdo, Lidia Amanda Lucero
223-244
PDF (Español (España))
Reseñas
Enseñanza con TIC en el siglo XXI. La escuela 2.0
Ramón Doménech Villa
291-293
PDF (Español (España))
Prácticum y Campus Virtual
Salvador Alcaraz García
295-297
PDF (Español (España))
La educación musical para el nuevo milenio
Gregorio Vicente Nicolás
299-301
PDF (Español (España))
El camino de la imaginación (el gusto, el genio, el sueño, el infinito)
Ginés Lozano Jaén
303-306
PDF (Español (España))
Historia y perspectiva actual de la educación infantil
María José Martínez Ruiz-Funes
307-309
PDF (Español (España))
Aproximación a la literatura oral
Ginés Lozano Jaén
311-313
PDF (Español (España))
El patrimonio histórico-educativo. Su conservación y estudio
Pedro Luis Moreno Martínez
315-317
PDF (Español (España))
La escuela enredada. Formas de participación escolar en la sociedad de la información
Javier Ballesta Pagán
319-321
PDF (Español (España))
Normas de publicación
Revista Educatio Siglo XXI
323-326
PDF (Español (España))
sellos
JCR (2023) Q4
Journal Impact Factor (JIF): 0.5
Education & Educational Research
Language
English
Español (España)