Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
UM Journals
Register
Login
Electronic ISSN:
1989-466X
Print ISSN:
1699-2105
Educatio Siglo XXI
Current Issue
Archives
About
About the Journal
Submissions
Instructions
Editorial Team
Transparency
Inclusive and non-sexist language
Appropriate use of Artificial Intelligence
Research datasets
Privacy and intellectual property
Open access policy
Contact
Indexing
Code of ethics
Announcements
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 29 No. 2 (2011): Matemáticas y su didáctica
Vol. 29 No. 2 (2011): Matemáticas y su didáctica
Educatio Siglo XXI
Vol. 29 No. 2 (2011): Matemáticas y su didáctica
Published:
01-12-2011
DOI:
https://doi.org/10.6018/educatio
Frequency:
Cuatrimestral
Presentación: Matemáticas y su didáctica
Andrés Nortes Checa
11-22
PDF (Español (España))
Monográfico
How to Improve Learning in the Logical-Mathematic Area from the Analysis of the Infant Education Official Curriculum
María del Carmen Chamorro Plaza
23-40
PDF (Español (España))
Discontinuity in Situation Models in Multiplicative Operations
Bernardo Gómez Alfonso
41-66
PDF (Español (España))
Text-books and Problem Solving in the Learning and Teaching of Mathematics
Andrés Nortes Checa, Rosa Nortes Martínez-Artero
67-98
PDF (Español (España))
The Importance of Task Formulation in Mathematic Problems
Tomás Ortega, Cristina Pecharromán, Perla Sosa
99-116
PDF (Español (España))
The Acquisition of Knowledge: A Cognitive Perspective in the Command of Mathematics
Rosa María Pons Parra, José Manuel Serrano González-Tejero
117-138
PDF (Español (España))
The Spanish Mathematics Curriculum for Compulsory Education During 1945-2010
Luis Rico Romero, Ángel Díez Lozano, Encarnación Castro Martínez, José Luis Lupiañez Gómez
139-172
PDF (Español (España))
Research in Mathematic Education: Objectives, Changes, Criteria, Method and Disemmination
Modesto Sierra Vázquez
173-198
PDF (Español (España))
Learning and Teaching Mathematics in Primary Education. Good Practices.
Martín M. Socas
199-224
PDF (Español (España))
Report on the Seminar “Initial Training for Mathematics Teachers in Light of the New Infant and Primary Education Degrees and the Master’s Degree in Secondary Education
María Mercedes Palarea Medina
225-234
PDF (Español (España))
Artículos
The Creation of an Urban Look. Santiago de Compostela Interpreted by Education Degree Students
Carmen Franco-Vázquez, Ricard Huerta
237-254
PDF (Español (España))
Video recording in the Classroom as a Tool for Improving Communicative Competence
Ignacio Cazcarro Castellano, Noemí Martínez Caraballo
255-282
PDF (Español (España))
The Competencies System at University: Student Effort and Student Satisfaction
Antonio Calvo Bernardino, Ana Cristina Mingorance Arnáiz
283-312
PDF (Español (España))
Current Contributions of Student Leadership in the Italian context: The University of Bologna
Manuel Lorenzo Delgado, María Pilar Cáceres Reche, Inmaculada Aznar Díaz, Francisco Javier Hinojo Lucena, Juan Manuel Trujillo Torres
313-332
PDF (Español (España))
The Training of Female Teachers and Equality of Opportunities: Past and Present
Prudencia Gutiérrez Esteban, María Rosa Luengo González, Luis Manuel Casas García
333-352
PDF (Español (España))
Pedagogy Students’ Beliefs on the Use of Active Methodologies
Javier Ballesta Pagán, Tomás Izquierdo Rus, Baldomero Eduardo Romero Sánchez
353-368
PDF (Español (España))
Design and Validation of the Questionnaire “Self-Assessment in Directive Management in Search of a Creative Understanding of Education”
Michelle Mendoza Lira
369-388
PDF (Español (España))
Inmigrant Families’ Participation as a Pedagogical Tool in the Development of Interculturality at School
Juan J. Leiva Olivencia, Andrés Escarbajal Frutos
389-415
PDF (Español (España))
Reseñas
Cálculo Mental en el Aula
Andrés Nortes Checa
419-421
PDF (Español (España))
Colección de divulgación matemática
Andrés Nortes Checa, Rosa Nortes Martínez-Artero
422-431
PDF (Español (España))
Didáctica de la historia y multimedia expositiva
Pedro Miralles Martínez
432-434
PDF (Español (España))
Desarrollo tecnológico y educación
Salvador Alcaraz García
435-438
PDF (Español (España))
Calidad, comunicación e interculturalidad
Salvador Alcaraz García
439-441
PDF (Español (España))
Educar en medios de comunicación
María González García
442-444
PDF (Español (España))
Problemas de ingenio para Segundo Ciclo de Secundaria
Andrés Nortes Checa
445-446
PDF (Español (España))
Información
Normas de publicación de la revista
Información Normas de publicación de la revista
447-450
PDF (Español (España))
Evaluadores 2011
PDF (Español (España))
sellos
JCR (2024) Q4
Journal Impact Factor (JIF): 0.4
Education & Educational Research
Language
English
Español (España)