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Authors

DOI: https://doi.org/10.6018/red/61/01
Keywords: competencia digital, evaluación, educación primaria, DigComp

Abstract

Results of the digital competence´s test is presented in a sample of sixth Primary Education students from the autonomous community of Galicia in the 2018-19 academic year. The test was based on the DigComp model adapted to the subjects' age. The sample was of stratified type with proportional affixation according to the total number of 6th grade students. The data were analyzed with the SPSS program, version 22.0. Univariate descriptive analyzes and hypothesis contrast tests were carried out. The results allow knowing the level of Galician students in each areas of digital competence, both in knowledge and attitudes, as well as the possible differences between them depending on the habitat, the school and the socio-family characteristics. The lowest level is obtained in the informational and content creation dimensions. The highest average reached is in the security area. The overall average of all dimensions is 60/100.

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Author Biographies

Esther Martínez-Piñeiro , Universidade de Santiago de Compostela

Dra. Esther Martínez Piñeiro es profesora titular del Area de Métodos de investigación y diagnóstico en Educación en la Universidad de Santiago de Compostela  (USC).  Especialista en métodos mixtos  en investigación social y educativa, su actividad investigadora se desarrolla en el seno del Grupo de Investigación Stellae de la USC.

Adriana Gewerc, Universidade de Santiago de Compostela

Doctora en Pedagogía por la Universidad de Santiago de Compostela y Profesora Titular de
Tecnología Educativa. Sus líneas de investigación de los últimos años están focalizadas en:
Formación del profesorado y Tecnología educativa. Materiales y recursos digitales para la
enseñanza. E-learning. Integración de las tecnologías en las instituciones educativas. Analítica
del aprendizaje, Redes sociales y enseñanza, Saberes digitales de niños y adolescentes. Todo
ello está reflejado en las mas de 50 publicaciones que tiene sobre estas temáticas.

Ana Rodríguez-Groba, Universidad de Santiago de Compostela

Dra. Ana Rodríguez-Groba es profesora de la Universidad de Santiago de Compostela (USC),
sus líneas de investigación abordan la tecnología educativa y  los procesos de aprendizaje y
enseñanza que se desarrollan en los distintos niveles educativos (principalmente en Educación
Superior). Ha participado en proyectos nacionales e internacionales que versan sobre estos ejes y
realizado estancias de investigación en centros europeos de referencia. Posee publicaciones en
revistas y congresos con impacto en el campo educativo.

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Published
31-10-2019
How to Cite
Martínez-Piñeiro , E. ., Gewerc, A. ., & Rodríguez-Groba, A. (2019). Español: Español. Distance Education Journal, 19(61). https://doi.org/10.6018/red/61/01