Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
UM Journals
Register
Login
Electronic ISSN:
1989-466X
Print ISSN:
1699-2105
Educatio Siglo XXI
Current Issue
Archives
About
About the Journal
Submissions
Instructions
Editorial Team
Transparency
Inclusive and non-sexist language
Appropriate use of Artificial Intelligence
Research datasets
Privacy and intellectual property
Open access policy
Contact
Indexing
Code of ethics
Announcements
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 41 No. 2 (2023)
Vol. 41 No. 2 (2023)
Educatio Siglo XXI
Vol. 41 No. 2 (2023)
Published:
29-06-2023
DOI:
https://doi.org/10.6018/educatio
Frequency:
Cuatrimestral
Artículos
Problem-Based Learning as a strategy for monitoring competencies in graduation profiles. An experience in Civil Engineering at the University of Valparaíso
María Paz Araya Cabrera, Pilar Martínez Clares
11-38
PDF (Español (España))
Conceptions of Infant Education teachers about their initial and permanent professional training: a collective case study
María Santamarina Sancho, M.ª Pilar Núñez Delgado
39-60
PDF (Español (España))
The moral reasoning of teachers as regards educational inclusion
Marcela Hernández González, Miguel Pérez Ferra, Rocío Quijano López
61-82
PDF (Español (España))
Analysis of the permanent training of university lecturers through photographs taken by their students
Antonio Bautista García-Vera, María Jesús Romera Iruela, María Rosario Limón Mendizabal, Miguel Llorens Marín
83-102
PDF (Español (España))
The relationship between student attitudes towards using virtual education and their satisfaction during the COVID-19 pandemic
Fateme Moradi, Seyedeh Sara Aghaei Sabet, Sahar Soufi
103-124
PDF (Español (España))
Models of professional development in people with intellectual disabilities. State of the art
Henar González Ferández, Cristina Laborda Molla
124-146
PDF (Español (España))
Emotional intelligence in formative and psychosocial profile of university students: a systematic review
Lionel Sánchez-Bolívar, Sergio Escalante-González, Asunción Martínez-Martínez, Félix Zurita-Ortega
147-164
PDF (Español (España))
Psychometric properties of an instrument for assessing socio-emotional competencies in secondary school students
Mario Armando Cartagena Beteta, Español Español, Español Español, Español Español, Espáñol Español
165-188
PDF (Español (España))
Analysis of the pedagogical relationships between teachers in Compulsory Secondary Education: an experience through photo-elicitation
Estibaliz Amenabarro Iraola
189-210
PDF (Español (España))
The link between the teaching role and the critical use of interdisciplinary heritage projects in Primary Education: a case study of a town in Catalonia
Joan Callarisa, Judit Sabido-Codina
211-230
PDF (Español (España))
Argumentation in narrative text of students of Spanish Foreign Language
María Teresa Martín Sánchez, María Teresa Caro Valverde
231-252
PDF (Español (España))
Reseñas
Procesos de enseñanzaaprendizaje en Educación Infantil
Carlos Monge López
255-258
PDF (Español (España))
Enseñar pensando en todos los estudiantes. El modelo de Diseño Universal para el Aprendizaje (DUA)
Manuela Pedregal Valle
259-262
PDF (Español (España))
Proyectos de innovación para aprender a argumentar en Educación Secundaria
María González García
263-268
PDF (Español (España))
Y sí..., Más que nunca, hablemos de educación
Simone Bueno Borges da Silvas
269-274
PDF (Español (España))
Tic…Tac. Transferencia en las aulas de lengua y literatura, puente entre la educación secundaria y la universidad
Soraya Salicio Bravo
275-282
PDF (Español (España))
El comentario argumentativo de textos: multimodalidad y transmodalización
Carmen Pérez-García
283-286
PDF (Español (España))
sellos
JCR (2024) Q4
Journal Impact Factor (JIF): 0.4
Education & Educational Research
Language
English
Español (España)