Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
UM Journals
Register
Login
Electronic ISSN:
1989-466X
Print ISSN:
1699-2105
Educatio Siglo XXI
Current Issue
Archives
About
About the Journal
Submissions
Instructions
Editorial Team
Transparency
Inclusive and non-sexist language
Appropriate use of Artificial Intelligence
Research datasets
Privacy and intellectual property
Open access policy
Contact
Indexing
Code of ethics
Announcements
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 30 No. 2 (2012): Infancia, Derechos y Educación
Vol. 30 No. 2 (2012): Infancia, Derechos y Educación
Educatio Siglo XXI
Vol. 30 No. 2 (2012): Infancia, Derechos y Educación
Published:
01-12-2012
DOI:
https://doi.org/10.6018/educatio
Frequency:
Cuatrimestral
Childhood, rights and education: Traumatic experiences?
Pauli Dávila, Luis M. Naya
11-24
PDF (Español (España))
Monográfico
The Rights of Children from the Perspective of their Needs
Esperanza Ochaita Alderete, María Ángeles Espinosa Bayal
25-46
PDF (Español (España))
The Convention on the Rights of Child: Mean, Reach and New Challenges
Jorge Cardona Llorens
47-68
PDF (Español (España))
The obligations of States Parties under the Convention on the rights of the child: a focus on rights in childhood policies in Spain
Rosario Carmona Luque
69-88
PDF (Español (España))
The best interest of the child: concept and definition of the term
Isaac Ravetllat Ballesté
89-108
PDF (Español (España))
Inclusive Education a question of right
Juan Manuel Escudero Muñoz
109-128
PDF (Español (España))
The right to Early Childhood Education and Care in the present Europe
Ana Ancheta Arrabal
129-148
PDF (Español (España))
Classroom conflicts concerning rights and alternatives for managing and solving them
Carlos Villagrasa Alcaide
149-166
PDF (Español (España))
Harassment among Equals and the Rights of the Child
Ricardo García Pérez, Luis López Catalán
167-184
PDF (Español (España))
Perceptions of different stakeholders about in-care young people education
Ferran Casas Aznar, María Carme Montserrat Boada
185-206
PDF (Español (España))
The right to sex education? Between discourses of salvation and the lack of knowledge
Agustín Malón Marco
207-228
PDF (Español (España))
Artículos
Characteristics of families suffering parent abuse: a literature review
Concepción Aroca Montelío, Paz Cánovas Leonhardt, José Luis Alba Robles
231-254
PDF (Español (España))
Bilingual programmes in the Region of Murcia: situation and reflections by non-linguistic areas teachers
María José Bolarín Martínez, Mónica Porto Currás, Rosa María García-Villalba Naváridas
255-288
PDF (Español (España))
Teaching, learning and assessment in the Degree in Primary Education
Rosa Nortes Martínez-Artero, Andrés Nortes Checa
289-312
PDF (Español (España))
Music therapists and their methodological practices for re-educating schizophrenia
María Luisa Montánchez Torres, José Peirats Chacón
313-332
PDF (Español (España))
Education for All. Analysis of socio-educational model for Intercultural Education
Raquel Borrero López
333-364
PDF (Español (España))
The problems of school learning in gypsy children from the perspective of primary education teachers
Miriam Martínez Ramos, Javier Cachón Zagalaz, María Luisa Zagalaz Sánchez, David Molero López-Barajas
365-382
PDF (Español (España))
Theory-practice relationship in the processes of teaching and learning
Carmen Álvarez Álvarez
383-402
PDF (Español (España))
Sociology and teacher training: contributions and balance in the new university paradigm
Mar Venegas
403-422
PDF (Español (España))
Scholar leadership sostenibility in Andalucia through the tutoring training modality
Ana María Gómez Delgado
423-444
PDF (Español (España))
The role of education and museums in the social inclusion. A contribution from animation sociocultural
Andrés Escarbajal de Haro, Silvia Martínez de Miguel López
445-466
PDF (Español (España))
Reseñas
Comentario de texto fácil para Bachillerato y acceso a la Universidad.
Ginés Lozano Jaén
469-472
PDF (Español (España))
Educadores en Red. Elaboración y edición de materiales audiovisuales para la enseñanza.
Angélica Sotomayor Baca
473-476
PDF (Español (España))
Cooperación como condición social del aprendizaje.
Eloy López Meneses
477-479
PDF (Español (España))
El valor de la educación en un mundo globalizado.
Salvador Alcaraz García
480-484
PDF (Español (España))
Círculos Matemáticos.
Rosa Nortes Martínez-Artero
485-487
PDF (Español (España))
Diseño y desarrollo del currículum.
Salvador Alcaraz García
488-491
PDF (Español (España))
La prensa en el aula.
Angélica Sotomayor Baca
492-494
PDF (Español (España))
Pedagogía de la muerte a través del cine.
Jesús Asensi Díaz
495-497
PDF (Español (España))
La resolución de problemas de geometría.
María Mercedes Palarea Medina
498-501
PDF (Español (España))
Preguntas fundamentales de la enseñanza.
Pablo Rodríguez Herrero, Jessica Cabrera Cuevas
502-504
PDF (Español (España))
Comunicación y relaciones sociales de los jóvenes en la red.
María del Carmen Llorente Cejudo
505-508
PDF (Español (España))
Como organizar aulas inclusivas.
Isabel Cantón Mayo
509-511
PDF (Español (España))
Los diputados murcianos en las cortes de Cádiz.
Ignacio Borgoñós
512-514
PDF (Español (España))
Evaluadores 2012
PDF (Español (España))
Normas de publicación
PDF (Español (España))
sellos
JCR (2024) Q4
Journal Impact Factor (JIF): 0.4
Education & Educational Research
Language
English
Español (España)