Will future teachers use mobile technologies? Validation of an extended TAM model proposal
Abstract
The development of technology acceptance models for their implementation in the field of education constitutes an increasingly interesting trend. A common practice in this kind of research is to develop TAM-based models expanded with other constructs. This paper belongs to this line, presenting a proposal analyzing the effects of resistance to change and compatibility on the intention of using mobile technologies in pre-service teachers’ future practice. To this end, we conducted a study with 678 students from the Primary Education Teacher Bachelor’s Degree from the University of Salamanca, and we subjected the model to a factorial analysis to confirm its validity. The results show the students’ favorable intention of using mobile technologies. The hypothesis test revealed some significant differences according to student gender, year and school, and the factor analysis we carried out reflected adequate goodness of fit indices despise some validity issues.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.