E-learning in Courses for Flight Attendants
Abstract
This article presents a study on the impact of the use of technological tools in grades at disgnostic tests in a training course aimed at flight attendants. The study was conducted comparing the results of tests performed by attendants at the start of their annual face-toface training in 2013, 2014 and 2015. Prior to perform the diagnostic tests, attendants studied with the support of a workbook on paper, but in 2015, an online course that featured technological tools such as videos, and interactive multimedia presentations on a LMS was implemented. Grades associated with the study with technological tools showed an increase over previous two years, 2013 and 2014. The inclusion of technological tools in attendants training processes could help to improve the results of evaluations and the development of specific skills required by this kind of technical personnel.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.