TutorGSI: application of chatterbots to LMSs

Authors

  • Miguel Coronado Universidad Politécnica de Madrid
  • Alejandro López Universidad Politécnica de Madrid
  • Carlos A. Iglesias Universidad Politécnica de Madrid
  • Mercedes Garijo Universidad Politécnica de Madrid
Keywords: chatterbot, e-learning, LMS, Moodle

Abstract

This article presents the platform TutorGSI that facilitates the use of conversational agents in e-learning environments like Moodle. The platform has been developed under the project eduWAI (eduWAI, 2010), and simplifies the process of solving academic questions through a conversational agent. TutorGSI lets teachers modify existing conversations or create new types based on the questions the students ask.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Miguel Coronado, Universidad Politécnica de Madrid

Departamento de Ingeniería de Sistemas Telemáticos

Alejandro López, Universidad Politécnica de Madrid

Departamento de Ingeniería de Sistemas Telemáticos

Carlos A. Iglesias, Universidad Politécnica de Madrid

Departamento de Ingeniería de Sistemas Telemáticos

Mercedes Garijo, Universidad Politécnica de Madrid

Departamento de Ingeniería de Sistemas Telemáticos
How to Cite
Coronado, M., López, A., Iglesias, C. A., & Garijo, M. (2011). TutorGSI: application of chatterbots to LMSs. Distance Education Journal, (28). Retrieved from https://revistas.um.es/red/article/view/253961
Issue
Section
Articles