INSTRUCTIONAL DESIGN AND LEARNING OBJECTS; TOWARDS A MODEL FOR THE DESIGN OF ONLINE LEARNING EVALUATION ACTIVITIES
Abstract
This article presents some conclusions and proposals regarding the field of the instructional design and the learning objects as a strategy for the improvement of the design of evaluation activities in online learning contexts. These conclusions and proposals were reached thanks to recent studies that have been carried out in the frame of our university, which have been observed from the activities typology of continuous assessment to the different processes followed up to conceptualize and plan. Likewise, some reflections are presented which derive from the experience in the development of tools and the methodological guides that have been used at our university from the start until nowadays. Furthermore, with this article, we pretend to show the opportunity that the use of instructional design and learning objects offers if it is conceived from a pedagogical perspective. Some ideas that will allow us to keep on investigating and improving are also suggested.Downloads
-
Abstract1839
-
PDF (Español (España))1153
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.