Challenges and future trends of research on learning using digital technologies.
Abstract
The aim of this article is to analyse the challenges and trends in research on learning with digital technologies. In the last two decades, research on the use of digital technologies for education and learning has become an area of multidisciplinary research. The results show some limitations because it does not provide enough responses to analyse and design the appropriate teaching technological features to enhance learning. Often, research is trying to determine the benefits of a technology in learning using models that simplify reality. We believe it is time to consider the use of new methodologies and research tools that can improve the quality and results of investigations. The article discusses the formulation of research questions that are key to designing the studies. We describe the main research methods used and the use of technological infrastructure for the massive data collection. Finally, we analyse the importance of sharing data and results through the use of repositories for the dissemination of knowledge.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.