The Experiential Component as a Central Factor in Integrating Technology into Teaching and Research.
Abstract
This paper will investigate the integration of technology in teaching and research among teachers and researchers in higher education institutions. The aim of this study is to identify and examine the main factors that may affect the willingness of teachers and researchers to integrate technology into their research and teaching. The study was conducted by examining two teachers’ training courses, which were taught online at a University in Argentina. Those courses were attended by 48 higher education teachers and researchers. One of the main findings is that a certain change has taken place between the feelings on integrating technology in teaching and research expressed by the participants, at the beginning of the courses and at their end. I will suggest that “personal-experiential factors” are one of the main factors which may increase teachers’ willingness to integrate technology in teaching. In addition, I will argue that teachers’ perception of technology was influenced by the “Blended Learning Model”, given that the combination of theory and practice, synchronous and asynchronous access, and the variety of teaching tools, was highlighted by participants as highly important.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.