AUTHORSHIP AND ACKNOWLEDGEMENT OF IDENTITY IN DISTANCE LEARNING INDIVIDUAL WORKS: AN EXPERIENCE
Abstract
Trabajo documentado en los casos de acreditación en los que participan: Alfonsina del Río Sonia Ruth Bryndum Isabel Folegotto y Roberto Tambornino (Entrevistadores) José Antonio Jerónimo Montes (Tutor) Miguel Zapata Ros (Tutor y coordinador) How can works and individual learnings be valued in distance learning? And, after all, how can we promote a distance learning student by giving grades and degrees? There is no doubt that a thesis or research piece plus a many-year-long process of elaboration in which tens or hundreds of messages are written and exchanged between a student and their tutors offer enough validation elements to evaluate if goals have been met. However, there is an extra added issue of vital importance that crops up before a personal piece of work to consider in the end: how do we know if the real author is the one who claims to be so? The same doubt that originated Steiner’s vignette in the New Yorker, in which a dog can be seen before a computer keyboard saying, “On the Internet, nobody knows you’re a dog”, is cast again. Undoubtedly, an essential worry for several basic issues underlies this anxiety: Can a learning program be wholly at a distance? What is the academic or professional guarantee given to those degrees? And what is most, which is their social credibility? This paper approaches the problem of authorship and acknowledgement of identity in personal pieces of work done in distance learning. Besides, this work describes and experience on the area and offers a reflexion on the topic.Downloads
-
Abstract739
-
PDF (Español (España))173
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.