The most recent graffiti from La Camareta cave
Abstract
A study is mades of the inscriptions, which date from the Sixteenth Century to today, and also the sketches and drawings which appear in al1 parts of the cave.
Downloads
References
AAVV.: Los graffiti medievales del Castell de Denia. Catálogo. Denia 1984.
ABELLÁN PÉREZ, J.: «El graffiti medieval de la Iglesia parroquiak del Divino Salvador de Vejer de la Frontera», Estudios de Historia y Arqueología Medieval, 11, 1982, Univ. de Cádiz, 137-140.
BERNAT I ROCA, M., et alii: «Els grafiti del Campanar de la Seu de Mallorca», Institut d’Estudis Balearics, Any IV/23, Palma de Mallorca 1986, 7-46.
BERNAT 1 ROCA, M.; GONZÁLEZ GOZOLO, E.; SERRA BARCELÓ, J.: «Els graffiti de L'illa de Tabarca (Alacant). Primeres aportacions», Canalobre 1982, 112-1 14.
BERNAT 1 ROCA, M.; SERRA BARCELÓ, J.: «Metodología para el estudio de los graflti medievales y postmedievales: El caso de Mallorca», II Congreso de Arqueología Medieval Española, Madrid 1987, Tomo 11, 25-33.
BUCHERXE, L.: «Graffiti, mise en scene des pouvoirs et histoire des mentalitéw, Actes du Colloque International de glyptographie de Saragosse, (CIRG, 7-11 juillet 1982), 1983, 485-503.
CAHINGT, H.: «Une richosse archeologique et artistique inconnue: les graffitb, Revue des Societés Savantes de Haute Normandie. Prehistorie. Archéologie 6, 1961.
CAMPARDOU, J.; BASSET, H.: «Graffiti de Chella», Hesperis 1, 1923, 89-124.
CARBONELL, E.: «A l'entorn de la producció artístic a 1'Edat Mitja: els grafits~, Colloque sur artistes, artisans et production artistique au Moyen Age, Rennes 1983.
CARBONELL, E. et alii: «Els grafits de Castellfollit dde Riubregóm, Quaderns d'Estudis Medievals 5, 1981, 278-3 10.
CARBONELL I ESTELLES, E. et alii: «Els grafits de Castellfollit de Riubregos. Primeres aportacions», Quadems d'Estudis Medievals 5, Barcelona 198 1, 278-3 I I.
CARBONELL, E.; CASANOVAS, H.; LLORAS, C.: «Problemática de la interpretación de los grafiti medievales catalanes», I Congreso de Arqueología Medieval Española (Huesca 1985) Zaragoza 1987.
CASANOVAS, A. et alii: «Els Grafits de la torre del Verdú», Actes du Colloque International de glyptographie de Saragosse, (CIRG, 7-11 juillet 1982), 1983.
CASANOVAS, A., et alii: «Els grafits de la Torre del Verdu~, Actes du Colloque Intemational de Glyptographie de Saragosse, Zaragoza 1983, 359-369.
CINQUABRE, P.: «Graffiti des Eglises de Normandie. Interpretations et hypotheses 2 divers signes présumés votifs, Actes du Colloque Intemational de glyptographie de Saragosse, (CIRG, 7-11 juillet 1982), 1983, 415-422.
CRESSIER, P.: «GrafSitis cristianos sobre monumentos musulmanes de la Andalucía Oriental: Una forma de exorcismo popular», I Congreso de Arqueología Medieval Española (Huesca 1985), Zaragoza 1987, T. 1, 273-291.
FERNÁNDEZ IBÁÑEZ, C., et alii: «Informe preliminar acerca de los grabados bajomedievales del Castillo de Jubera (La Rioja) y su entorno histórico-arqueológico» II Congreso de Arqueología Medieval Española, 1987, T. IJI, 405-413.
FERRAZ I GÓMEZ, D., et alii: «El grafit medieval. Metode arqueblogic. La seva aportació a la historian I Congreso de Arqueología Medieval Española (Huesca 1985), Zaragoza 1987, T. 1,223-237.
GONZÁLEZ, A., et alii: «La cueva de la Camareta: Refugio ibérico, Eremitorio cristiano y Rincón misterioso para Árabes y foráneos hasta el día de hoy: Sus grafiti~, XVI C.N.A., Zaragoza 1983, 1.023-1.040.
MAUNY, R.: «Etat actuel de la question des graffiti attribués aux templiers dans le donjon du Coudray a Chinon~, Bull. Soc. Amis Vx. Chinon VII, 7, 637-647.
MAUNY, R.: «Les inscriptions 'templieres' au crayon de la Tour du Coudray», Bull. Soc. Amis Vx. Chinon VII, 9, 843-846. MONREAL JIMENO, L.A.: Eremitorios rupestres altomedievales (el alto valle del Duero). Cuadernos de Arqueología de Deusto 12. Universidad de Deusto 1989.
NAVARRO POVEDA, C.: «Los grafiti medievales del Castillo de la Mola», Betania 39, Novelda 1991,35-43.
NAVARRO POVEDA, C.: «Notas para el estudio de los grafitis medievales del Castillo de Petrer», R. Festa, Petrer 1991.
NAVARRO POVEDA, C.: Grafiti y signos lapidarios del castillo de la Mola (Novelda) y del castillo de Petrer. Alicante 1993.
PREVOST, Cl.: «Une expression graphique spontanée populaire. Les Graffiti», Prisme International 4-5, 1969, 86 SS.
SEBASTIAN FABULL, V.: «Los graffiti del Castillo de Gestalgar. Un ensayo de interpretación», Quaderns d'Historia i Societat 4, 1989, 303-315.
VENTURA VILLANUEVA, A., et alii: «Pintura y grafJi medievales de la cueva-sima de Chalones (Zagrilla. Priego de Córdoba)», I Congreso de Arqueologia Medieval Española (Huesca 1985), Zaragoza 1987, T. 1,239-255.
VILLAIN-GANDOSSI, CH.: «Graffiti de bateaux à Nesebam, La Méditerranée aux XIIe-XVIe siècles, Varionun Reprints, Londres 1983,405-420.
VIÑAS, R.: SARRIA, E.: «Los grabados medievales del Racó Molero (Ares del Maestre. Castellón)~, Cuadernos de Prehistoria y Arqueologta Castellonenses 8, 1981, 287-298.
1. The authors non-exclusively assign the exploitation rights (reproduction, distribution, communication and transformation) to the magazine.
2. The works published in this magazine are subject to the Attribution-ShareAlike 4.0 International license (CC By SA 4.0). Therefore, they can be copied, used, disseminated, transmitted and publicly displayed, provided that:
i) the authorship and the original source of its publication (journal, editorial and URL of the work) are cited, thus allowing its recognition.
ii) it is allowed to remix, transform or create from the material while maintaining the same license as the original.
Note: Articles prior to 2022 incorrectly display the CC by SA license in the abstract page. They are under a CC by NC ND license as embedded in the article pdfs. Articles published in 2022 and after are under the CC by SA license.
3. Self-archiving conditions. Authors are allowed and encouraged to electronically disseminate the pre-print (version before being evaluated) and/or post-print (version evaluated and accepted for publication) versions of their works before publication, as it favors their publication. Earlier circulation and diffusion and with it a possible increase in its citation and reach among the academic community. Color RoMEO: verde.