A virtual pedagogical model centered on E-activities
Abstract
The use of Learning Management Systems ( LMS ) , have increasingly been incorporated in teaching to supplement class time or introduce e-learning modalities . However a poor use of LMS is noted for innovation in the educational proposals. A relevant and studied use of networked learning methodologies , could contribute to the use of LMS for designing virtual learning environments (EVA ) innovative , that give life to pedagogical models privileging virtual online learning by doing , allowing for different learning styles and build on students skills associated with independent learning, networking and collaborative. It requires a methodological change that allows to move from a content-centric and teacher-centered approach to one focused on e-activities and the learner. This article presents a proposal for a pedagogical model focused on online e-activities. A space for the construction of knowledge, within a learning into community, based on the online instructional design, where activities are central, coordinating collaboration, mentoring, resources, content and platform. The model is flexible and adapting in different contexts, themes and types of students.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.