The Universitat d’Andorra virtual environment. The vision of teachers
Abstract
Universities with more or less traditional approaches to teaching and learning are steadily introducing technology as a methodological tool in recent years. Against this general backdrop, where the number of virtual campuses that host learning environments increases gradually, the virtual learning environment at Universitat d’Andorra (UdA) has been operative for the last eight years. In order to come up with proposals for improvement, in this paper we present and discuss how teaching staff at UdA utilize the virtual environment. The analysis is based on a descriptive paradigm that combines both quantitative and qualitative techniques. Data collection was carried out through the audio recording of two focus groups with students and teaching staff (respectively) and by means of a questionnaire distributed among the latter. At the time the research took place the virtual environment was being used almost exclusively as a tool facilitating information exchange. Bearing this in mind, the results help us identify teaching staff training needs, which should help us develop a specific action plan aimed at improving the use of the virtual environment at our university.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.