Tearchers at the educational integration of the mobile phone in the classroom
Abstract
This article presents a research on the integration of mobile phones by teachers of Secondary Education in Las Palmas (Canary Islands, Spain) analyzing their use, attitudes and possibilities. This is an exploratory and descriptive study with a mixed approach (quantitative and qualitative) in which a questionnaire of 11 dimensions has been applied to a sample of teachers (n=223), also conducting personal interviews (n=19). Statistical analysis of the data has been univariate and bivariate to obtain the maximum information of crossing variables. The results show a great lack of teachers regarding the educational uses of mobile phone as a tool for teaching and learning (93,3%). However, 56,5% expressed interest in how to carry out their educational integration in the classroom, with the highest incidence among teachers of younger age (36-50 years), more flexible and responsive, coinciding in this orientation, with other studies about incorporation of ICT at school for this educational level.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.