Towards New Teaching. College students’ Perspectives on Teacher’s Participation in Social Networks
Abstract
This paper focuses on the potential that new technologies offer to mediate the relationships between teachers and students, particularly in higher education. It becomes interesting to reflect on the strategies college students unfold, and those that teachers will have to develop to participate in these new educational environments. For data collection, 59 students answered a survey related to the use and appropriation of different technologies. In a second instance, 11 cases were purposely selected out of the initial group of 59. In-depth interviews were held with the selected group. Results showed a massive participation and appropriation of different technologies, particularly the social networks on the part of the student. That participation not only reached entertainment and leisure but also followed academic and educational objectives. In this context, it the emergency of a new student profile, a new teacher profile and a new way to learn and to teach at university stood out.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.