Importance of Argumentative Competence in the Educational Field: A Proposal for its Teaching through Online Role Playing
Abstract
playing as a learning strategy to experience both in teacher training and in the classroom. The argumentative capacity is essential in education as it is a competence that students need to develop to get on in their daily life and transmit their thoughts, defend their ideas, maintain open and understanding dialogs with others, etc. It is therefore essential that teachers also gain knowledge about this capacity and implement it in the classroom, helping students acquire this capacity. In Higher Education, it is pursued that students, as future teachers, develop this competence through the various subjects to be taken during the course of studies. However, in distance education, it is not so easy to practice this skill, as there is no physical attendance environment that encourages synchronous interactions. This article discusses the advantages and disadvantages of some of the possibilities for working the argumentative competence in such environments, presenting finally roleDownloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.