Design Patterns applied to the organization of learning object repositories
Abstract
The development of online teaching and learning initiatives requires a complex combination of skills and experience from a variety of professional fields. There are a number of issues, at both an individual and organizational level, associated with the existing development of online teaching and learning materials. These issues are contributing factors to why many current examples of online teaching and learning fail to meet the early expectations of the initiative. A pattern is “a generic approach to solve a particular problem that can be tailored to specific cases”. Properly used, they can save time and improve quality. The present work focuses on describing e-learning initiatives developed by the Centre for Excellence in design, development and use of learning objects (CETL) based in the University of Cambridge, in order to propose an approach of design pattern gathering together experiences and facilitating the implantation of this kind of projects in other situations or contexts.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.