TOWARDS A PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF PROFESSORS BY STUDENT TRAINING: A TECHNOLOGICAL MODEL OF BLENDED LEARNING, WITH EMPHASIS OF VIRTUAL, COLLABORATIVE WORK
Abstract
This contribution is about an experience of blended learning articulated in the FACE to FACE proposal of Educational Technology Course at the Education Sciences in UNLP – National University of La Plata, Buenos Aires, Argentina. It took place during 5 years , within an interuniversity collaboration of that university and the CTER- Educational Technology and Curricular Reform Center of the University of Illinois, USA. It describes and systematized important referential points of the experience such as the perception of the educational technological innovation , the level of telematic participation and interaction in forum and other interactive spaces ( wikis, webquests, etc) perfomed by the students, future professionals of Education Sciences.. It is included the instructional re-design of the curricular proposal with the combination of ICT within the open source moodle system used. Besides that, it takes care about the reformulation of the role of the traditional university professor , the development of cognitive and metacognitive skills during the course , which were registered by un e-Portfolio and a student self -monitoring done in Diaries, creation of educational technological knowledge with the implementation of webquest , etc.. Se señalan también las fortalezas y debilidades y diversos puntos abiertos para investigaciones posteriores continuando las líneas internacionales de trabajo y de investigación lideradas y publicadas por varias instituciones mundiales centradas en la práctica de la Educación a Distancia basada en Internet .Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.