Misbehaving Toddler or Moody Teenager: Examining the Maturity of the Field of K-12 Online Learning
Abstract
Depending on the reference, the practice of K-12 online learning began sometime between 1991 and 1996. Yet two and a half to three decades later, there is still little research to describe the K-12 online or blended learning student experience, which has resulted in a lack of understanding of the actual instructional model, nature of the curriculum, and type and amount of support employed by K-12 distance, online, and blended learning programs. Further, much of the available research is atheoretical, methodologically questionable, contextually limited, and overgeneralized. All these factors make the K-12 distance, online, and blended learning research that does exist of little value in guiding practice. This manuscript examines the maturity of research in the field of K-12 distance, online, and blended learning, with the goal of providing researchers with meaningful impact on future practice.
Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.