Interactive Demonstrative Lectures in online Teachers Training
Abstract
Physics teachers training is a growing necessity because the low level shown by students in several indicators like PISA. However, that teachers could go in presential form to universities is not easy because their hard work in class. For this the online formation has become in a viable option that allow not only the teachers training but interchange with colleagues in other beyond of their own region. On the other hand, a characteristic that have been the online education in "adapting" methodologies from presential education in its own learning strategies. In this work we show the results of adapting of Interactive Demonstrative Lectures of Sokoloff to physics teachers training that are made doctoral courses in physics education. We found that the methodology allows not only an effective learning to teachers, also produce a multiplier effect when the teachers reproduce this methodology with their students. Finally, we show how is better the experiences communication between the teachers when they chat online with colleagues in several countries in this exercise.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.