Student Teachers’ perceptions towards the process and outcomes of Blended Learning
Abstract
Blended learning is becoming key in university contexts that use these and other learning environments as alternatives to develop courses outside the boundaries of the classroom. The current research aims to identify the perceptions of a group of Primary Education student teachers on training using Blended Learning. Data were gathered on two subjects taken during the second semester. A total of 234 participants from different specialties were included. For data collection, an online form to be filled in by students was developed. The measure has been found to have high levels of reliability and usefulness in predicting satisfaction. Descriptive analyzes were performed, and nonparametric tests (Chi square) with categorical variables, as well as parametric tests (analysis of variance and regression analysis) for continuous variables were utilized. The results suggest that although factors such as gender or subject do not seem to differentially affect satisfaction with blended learning, other variables, such as the specialty being studied, may be affecting the acceptance of this methodology.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.