Scaffolding of academic self-regulation via e-mail in a teacher education program blended learning
Abstract
The research aimed to analyze the scaffolding given to academic self-regulation by e-mail in the first semester of a college program mixed mode. It was based on a cyclical model of self-regulated learning, three types of scaffolding at digital environment and contributions made regarding moderation of learning communities. It was conducted by applying techniques of the continuous comparative method of grounded theory. The results include: a) the scaffolding given by teachers shows large differences from one teacher to another, both the volume of scaffolding offered and their types; b) scaffolds given are indirect in its whole and mostly fixed; c) the processes supported are prevalently of the prediction stage and performing stage, leaving a marginal scaffolding to the reflection stage. It is concluded that in the program and semester objects of attention email tool is used in the scaffolding of academic self-regulation to an extent, form and purpose that can be improved. Result recommended increasing the adaptive scaffolding and include scaffolding of the processes of reflective phase.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.