The micro-textual method as a tool for analysis of online forums in multicultural contexts
Abstract
In this paper, we present the micro-textual method as an efficient analysis tool for the research that is being conducted about online teaching and multiculturalism in higher education, in Melton Centre for Jewish Education in the Hebrew University of Jerusalem. The aim of this paper is to show how the method allows to identify and characterize different types of dialogues in online forums, and to examine their evolution. The method consists of a toolbox of terms that was developed for the analysis of texts. The aim of the method is to contribute to the understanding of textual and intertextual discourse and its evolution in virtual courses, particularly in higher education. This method uses textual and contextual components for the understanding of texts. The ethno-cultural indicator is a main component and it is related to the participant’s membership in a religious or cultural group, and to issues related to its identity. Through the example that was chosen for this work, we propose to analyze questions related to the interrelationship among personal, professional and ethno-cultural indicators, as well as the role of the teacher in online higher education.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.