Constructs and Variables of the Virtual Learning Environment, from the Perspective of Structural Equation Model
Abstract
This paper presents the design and results of a research project. It starts with the contextualization in education and then an approach to the review of the literature on the virtual learning environment and structural equation model is described. In the reasoning, theories of reasoned action, the model of acceptance of the technology, the successful model of information systems and structural equation model are explained. By the method it is achieved collect 1175 items of various scientific journals. From these and the implementation of a number of criteria a representative sample of 421. The results show constructs, variables and type of theories applied in virtual environments investigated is identified. Finally, the discussion and conclusions are referred to associations between the elements of the models published by their authors.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.