Feedback Processes in Self-regulation of Learning Resources. Exploring their Potential in University Context
Abstract
The accelerated production, specialization and fragmentation of knowledge, and the increasing caducity that characterizes them face educational institutions to major challenges in order to improve the quality of the education of citizens. Thus, one of the challenges that the university confronts undertakes to train students for autonomy, helping them to progress in the acquisition of abilities of self-regulation oriented to improve the quality of their learning. We explore the potential of feedback on self-perceptions to favor the self- regulation of resources of learning in university students. We work with 35 students of Education during the first term in 2010. Data were successfully collected by means of a self-report protocol and audio recordings of the implemented feedback instance. The analysis of the data suggests the potentiality of this type of feedback to favor students’ self- reflection processes in relation to their academic and social goals. The discussion stresses the importance of considering the benefits of feedback in the extension of the possibilities of internal and external resources self-regulation to achieve personally valued goals.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.