Interculturality, Openness to Experience and Creativity. Contributions to an Alternative Education
Abstract
Creativity would depend on openness, search and generation of experience in heterogeneous contexts. The article argues this hypothesis from the results found in three previous researches that link creativity and openness to experience. It was found that the most creative ones are hungry for experiences, deliberately seek more and new experiences, more and new spaces to develop their creative potential.Tthe brief argues about openness to experiences as consistently effective on different contexts oriented primarily by intrinsic motivations. Theories and research are reviewed to explain the relationship between creativity and openness from different perspectives and the value of intercultural experiences in building educational contexts favorable for creativity stands out. Creating spaces where individuals can interact with a diversity of people, languages, customs and ways of thinking, is creating opportunities for experiences and therefore creativity. Creative educational contexts are characterized as open environments with diverse experiences and intercultural dialogue.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.