Current Digital Information. A New Pattern of Educational Content towards a Ubiquitous Learning Setting
Abstract
The exponential advance regarding the new technologies is making the learning settings develop new strategies and patterns of educational contents. The current information can be integrated into these patterns of contents. The characteristics of the U–learning or ubiquitous setting benefit the integration of these patterns of informative contents. In this article, we will explain a justification and analysis of these new patterns. We are going to start by paying attention to the close relationship found between the right to the access to information and the right to education. From another point of view, we will also study these relationships according to the qualities of the temporary nature of the contents. Furthermore, we will analyse what the requirements are and under which circumstances we can afford the use of information as a learning content making use of technologies of ubiquitous computing. A new tool called process of I– Normalization is introduced; that tool contributes to the production of these contents of information, for them to obtain certain degree of accessibility, usefulness and adaptability suitable to as many ranges of setting and learning programmes as possible (Tu-Learning an Moodle included).Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.