Everyday Patterns in Lifelong Learners to Build Personal Learning Ecologies
Abstract
This article presents the results from a questionnaire filled out by 147 lifelong learners. The primary aim of the questionnaire is to analyse learning practices of adults, and to recognize patterns of lifelong learners in order to support them with technology. These patterns capture the context in which lifelong learners are more willing to learn, that is, the day of the week, duration, location, activity being performed, type of device being used, way to interact with their devices and how these aspects can affect when an adult student takes the initiative to learn. Moreover, this article examines previous publications on surveys, questionnaires and information collected with the same objective, to corroborate and contrast the findings. The contribution of this paper is identifying and describing patterns in which lifelong learners are more willing to build personal learning ecologies when supported by mobile devices.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.