A Contemporary Analysis of Twitter
Abstract
Social networks on the Internet are the most important current socio-electronic phenomenon, which reformulate our everyday life in its basic ways of communication and channels for interaction and knowledge production, ICT mediated. They could be beneficial or limited , but never panacean. Digital literacy is based less only on the mastery of tools and technological platforms, - which have shown to be quite ephimeral- , and more on high order thinking and on the development of digital competences to face, demystify and optimize the multiple aspects of electronic artifacts and programs, and not only to (poorly) value the information or the multimedia content they hold, but the way in which communication is established, analyzing its stengths and weaknesses so as to capitalize the former and compensated the latter towards a more comprehensive development of people, groups and social organizations. In this framework, Tweets are analysed in their contemporaneity and in their potential as elements to be integrated in face-to-face or virtual teaching and learning situations.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.