How to teach History at the end of the 19th century in Spain. The epistolary of I. Ramón Miró

Authors

  • Jose Antonio Molina Gómez Universidad de Murcia
DOI: https://doi.org/10.6018/pantarei.446501
Keywords: educational history, european history, history instruction, intellectual history

Abstract

Análisis de la forma de enseñanza a finales del siglo XIX en base al ensayo La enseñanza de la Historia en las escuelas, escrito por Ignacio Ramón Miró y que planteaba los consejos, actitudes y aptitudes que los maestros debían tener en cuenta, a su juicio, para la enseñanza de la Historia, con el fin de servir de guía y referencia para el profesorado.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Consultar PDF

Published
25-09-1996
How to Cite
Molina Gómez, J. A. (1996). How to teach History at the end of the 19th century in Spain. The epistolary of I. Ramón Miró. Panta Rei. Digital Journal of History and Didactics of History, 2, 111–114. https://doi.org/10.6018/pantarei.446501
Issue
Section
Artículos

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>