Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
UM Journals
Register
Login
Electronic ISSN:
1989-466X
Print ISSN:
1699-2105
Educatio Siglo XXI
Current Issue
Archives
About
About the Journal
Submissions
Instructions
Editorial Team
Transparency
Inclusive and non-sexist language
Appropriate use of Artificial Intelligence
Research datasets
Privacy and intellectual property
Open access policy
Contact
Indexing
Code of ethics
Announcements
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 30 No. 1 (2012): Diversidad y Educación
Vol. 30 No. 1 (2012): Diversidad y Educación
Educatio Siglo XXI
Vol. 30 No. 1 (2012): Diversidad y Educación
Published:
01-06-2012
DOI:
https://doi.org/10.6018/educatio
Frequency:
Cuatrimestral
Diversidad y Educación
Josefina Lozano Martínez
11-24
PDF (Español (España))
Monográfico
Effective and inclusive schools: How to promote their development
Pilar Arnaiz Sánchez
25-44
PDF (Español (España))
Organizational structures for an inclusive school: Promoting learning communities
José Antonio Torres González
45-70
PDF (Español (España))
Support teacher in ordinary schools. New functions, new contradictions
Asunción Moya Maya
71-88
PDF (Español (España))
Inclusive classrooms and cooperative learning
Pere Pujolàs Maset
89-112
PDF (Español (España))
Teacher intercultural education: Strategies for a research-action process
Auxiliadora Sales Ciges
113-132
PDF (Español (España))
Leadership for and in the inclusive school
María José León Guerrero
133-160
PDF (Español (España))
Students with intracranial tumours: The role of school in the improvement of the quality of life and in the rehabilitation of its late effects and treatments
Claudia Grau Rubio
161-186
PDF (Español (España))
Reflections and doubts on autism spectrum disorders and their education
Paco Jiménez
187-214
PDF (Español (España))
Artículos
Spanish journals in the field of Sports and Physical Education: How to choose the journal in which to publish
Joaquín Reverte-Masía, Carme Jové Deltell, Gabi Daza Sobrino, Vicenç Hernández González
217-232
PDF (Español (España))
The Institutos de Segunda Enseñanza (Secondary Education High Schools) in Spain. Data on their implementation (1835-1936)
José Ignacio Cruz
233-252
PDF (Español (España))
Assessment concerning persistence of obstacles related to the use of Information and Communication Technologies in Primary Education
José Manuel Sáez López
253-274
PDF (Español (España))
The evaluation procedures in Education at the University of Murcia
Nicolás Martínez Valcárcel, María Luisa García Hernández, Mónica Porto Currás
275-296
PDF (Español (España))
Teacher lifelong-learning education based on competences. An exploratory study of Infant and Primary school teachers’ perceptions
María Rosa García Ruiz, Ana Castro Zubizarreta
297-322
PDF (Español (España))
Reseñas
Textos entre textos. Las conexiones textuales en la formación del lector
María Teresa Caro Valverde, Carmen María Pujante Segura
325-327
PDF (Español (España))
Memoria(s) de expresión dramática
Manuel Cifo González
328-330
PDF (Español (España))
El lector ante la obra hipertextual
María González García
331-333
PDF (Español (España))
Tecnologías educativas 2.0
Isabel María Gallardo Fernández
334-335
PDF (Español (España))
Educación, sociedad y tecnología
Salvador Alcaraz García
336-337
PDF (Español (España))
Intervención psicoeducativa y tratamiento diferenciado del bullying. Concienciar, informar y prevenir
Salvador Alcaraz García
338-339
PDF (Español (España))
La importancia de la historiografía en la enseñanza de la historia
Raimundo A. Rodríguez Pérez
340-342
PDF (Español (España))
Medios, recursos didácticos y tecnología educativa
Ramón Doménech Villa
343-346
PDF (Español (España))
Educar en verde. Ideas para acercar a niños y niñas a la naturaleza
Patricia Esteve Guirao
347-349
PDF (Español (España))
Didáctica de las matemáticas
Rosa Nortes Martínez-Artero
350-352
PDF (Español (España))
Antropología audiovisual: medios e investigación en educación
Javier Ballesta Pagán
353-356
PDF (Español (España))
Matemáticas para maestros en Educación Primaria
Andrés Nortes Checa, Rosa Nortes Martínez-Artero
357-360
PDF (Español (España))
Normas de publicación
Educatio siglo XXI
361-364
PDF (Español (España))
sellos
JCR (2024) Q4
Journal Impact Factor (JIF): 0.4
Education & Educational Research
Language
English
Español (España)