Assessment about a proyect in entrepreneurship education in the ESO. The student’s view

Authors

  • Antonio Ramón Cárdenas Gutiérrez Universidad de Sevilla.
  • Elisabet Montoro Fernández Departamento de Teoría e Historía de la Educacion y Pedagogía Social. Facultad de Ciencias de la Educación. Universidad de Sevilla (España)
DOI: https://doi.org/10.6018/rie.35.2.273221
Keywords: entrepreneurship education, assessment, enterprise potential, compulsory secundary education

Supporting Agencies

  • Ministerio de Economía y Competitividad
  • dentro del Plan Estatal de Excelencia de Proyectos I D.

Abstract

It is a mixed and descriptive research, having as aims knowing the effect on the enterprise potential of students who have participated in the programs ÍCARO and EJE, and understanding how having these experiences has helped the personal indicators development of the enterprise potential. Quantitatively, 182 students participated between control and experimental group, answering the ATE test. Qualitatively, the ten students who increased their enterprise potential more and the ten who got the lowest marks selected. The effect of the programs was evaluated via the analysis of the variance with a factorial design 2x2 with repeated measures and the data were analyzed through a mixed ANOVA. The information of the interviews was analyzed via a semiotic and narrative analysis. According to quantitative data, a relevant effect on enterprise potential does not exist and the interviews reveal that both programs seem not to be configured suitably to have an impact on the personal indicators of the enterprise potential.

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Author Biography

Antonio Ramón Cárdenas Gutiérrez, Universidad de Sevilla.

Antonio Ramón Cárdenas Gutiérrez. Antonio Ramón Cárdenas Gutiérrez, Doctor en Educación por la Universidad de Sevilla, con Premio Extraordinario. Profesor Asociado de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Sevilla (acreditado a Profesor Contratado Doctor). Miembro del Grupo de Investigación Pedagógica de la Persona y orientador. Sus trabajos recientes se centran en la construcción de la identidad, concretamente en el ámbito de la emprendeduría.

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Published
07-07-2017
How to Cite
Cárdenas Gutiérrez, A. R., & Montoro Fernández, E. (2017). Assessment about a proyect in entrepreneurship education in the ESO. The student’s view. Journal of Educational Research, 35(2), 563–581. https://doi.org/10.6018/rie.35.2.273221
Issue
Section
Articles