Leisure and approaches to learning in nursing students Abstract

Authors

  • Ana Isabel López Alonso Universidad de León
  • Mercedes López-Aguado Universidad de León
  • Ismael González-Millán Universidad de León
  • María Elena Fernández Martínez Universidad de León
DOI: https://doi.org/10.6018/rie.30.1.111581
Keywords: Nursing Students, Free Time, Leisure Activities, Approaches to Learning

Abstract

In the present study the relationship between perception of free time and leisure and approaches to learning of university students was analyzed. A survey was carried out in which 210 students of Nursing Studies of the University of León (Spain) took part. The starting hypothesis was that students who predominantly use a deep approach would believe to have less leisure time than those with a more superficial approach, due to the competitive nature of both activities. We used the Free Time and Leisure survey (ETLO in Spanish) and the limited version of two factors (R-CPE-2F) of the Processes of Study questionnaire to collect data. The results supported the proposed hypothesis; there were gender differences both in the use of free time and in approaches to learning. The results are discussed in this article and guidelines are given for practical application.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ana Isabel López Alonso, Universidad de León

Diplomada en Enferemría. Licenciada en Atropología. Máster en Investigación en Psicología y Ciencias de la Educación.

TEU. Departamento de Enferemría y Fisioterapia. Escuela de Ciencias de la Salud.

Directora del Departamento del 2003 al 2007 y Subdirectora de mismo Departmento dede 2007 hasta octubre de 2010.

Mercedes López-Aguado, Universidad de León

Licenciada en Psicología. Doctora por la Universidad de León.

PCOL. Vicedecana de Ordenación Académica. Facultad de Educación. Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación, Psicología, Sociología y Filosofía.

Ismael González-Millán, Universidad de León

Licenciado en Educación Física. Doctor en Ciencias de la Actividad Física y el Deporte.

TU. Facultad de Ciencias de la Actividad Física y el Deporte. Departamento de Educación Física y Deportiva.

María Elena Fernández Martínez, Universidad de León

Diplomada en Enfermería. Licenciada en Piscología. Doctora por la Universidad de León.

TU. Escuela de Ciencias de la Salud. Departamento de Enferemría y Fisioterapia. Escuela de Ciencias de la Salud.

Secretaria del Departamento de Enfermería y Fisioterapia

Published
01-12-2011
How to Cite
López Alonso, A. I., López-Aguado, M., González-Millán, I., & Fernández Martínez, M. E. (2011). Leisure and approaches to learning in nursing students Abstract. Journal of Educational Research, 30(1), 53–70. https://doi.org/10.6018/rie.30.1.111581
Issue
Section
Articles