Academic writing with information and communications technology in Higher Education
Abstract
This article presents a critical review of the literature on the relationship between linguistic-literary education and technology. The aim of the foresaid review is to elucidate the relevant research experiences on this subject, based on the demonstrated hypothesis in the conclusions that academic writing, due to its current complexity, must necessarily be worked with the strategic sustenance of the new technologies of the Knowledge Society. As proof, a methodology of Critical Discourse Analysis (CDA) is used for the investigation of diverse scientific researches focused on the study of different digital production tools of academic texts which are useful for the access to and communication about scientific knowledge. To sum up, this theoretical analysis provides lecturers and university students with up-to-date knowledge of those digital media that have been proven to be effective from an epistemic and didactic point of view to contribute to the development of the academic writing competence in Higher Education.
Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.