The Virtual Experience in digital education. issues of trust in educational settings online
Abstract
The purpose of the study is to identify changes in sensitivity caused by virtualization of educational spaces and trust relationships that digital learning objects trigger in the subjects, which are virtualized likewise. The starting point is a cultural study based on deductive analysis of educational phenomena to illustrate the transformation process of the sensitivity as a result of the e-learning experience. Internet allows virtuality to have a significantly larger space within everyday life, enabling learning from the problematization that is stimulated by changes in subjectivity and temporal-spatial practice. So education is presented as a tool that brings the student different possibilities that enhance learning. A first theoretical approach to the understanding of trust relationships in learning with digital media, was performed, for the theoretical foundation of online learning environments design.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.