ELECTRONIC TUTORIALS IN THE CONTEXT OF VIRTUAL EDUCATION: A CASE STUDY FROM ENGLISH PHILOLOGY
Abstract
Among the many initiatives implemented by traditional, offline universities in adapting to virtual campuses and e-learning, it is perhaps student orientation and personalised electronic tutoring (through the Internet) the one that has received more attention lately. As more importance is attached to the student's autonomous work in the new teaching and learning scenarios, the need for technologically-assisted tutoring methods becomes patent. In this paper we aim at presenting the results of a case study in which we have analysed the use of virtual tutorials, comparing them with face-to-face ones during five complete academic years in three on-campus subjects belonging to the degree in English Philology at the University of Oviedo (Spain). The main goal of this paper is to contribute to determine the level of adaptation of university students to online instruction and virtual campuses, as well as to assess the inherent validity of virtual tutoring as a method for distance learning.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.