Virtual Platforms and University Teaching Innovation: Affordance of a Self-learning Guide in Anthropology to Work with Intervention Skills in Contexts of Diversity
Abstract
In this text we show an experience developed in the subject Anthropology of the of Social Work degree. We analyse the affordances of pedagogy of SWAD (Web System Support for Education), the Learning Management System (LMS) of the University of Granada. We focus our discussion on the description of the design and application of a Self-learning Guide, and the functions that teachers and students have given to it in order to work skills for intervention in contexts of cultural diversity. The implementation of this tool has allowed us, as we will show, to assess not only knowledge but also the skills and attitudes developed by the students along the course in the process of teaching and learning. We conclude our work with a reflexion about the shift of the epistemological paradigm we are experimenting today.Downloads
Las obras que se publican en esta revista están sujetas a los siguientes términos:
1. El Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia (la editorial) conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia de uso indicada en el punto 2.
2. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que: i) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); ii) no se usen para fines comerciales; iii) se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
3. Condiciones de auto-archivo. Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica. Color RoMEO: verde.